Wilskrachttraining

De Vechtschool leert je de praktische vaardigheden om doelen te stellen en vervolgens doelgericht te handelen. Wanneer je deze vaardigheden toepast, word je stressbestendiger en succesvoller in het bereiken van je doelen.

Wilskrachttraining: doelgericht handelen

Wilskracht is het mentale vermogen volhardend en doelgericht beslissingen te nemen en hier naar te handelen.

We denken dat we controle moeten hebben over elk onderdeel van ons leven. Wat we doen, eten, kopen en zeggen. Toch vinden de meeste mensen dat ze hier veel moeite voor moeten doen en vaak lukt het niet. Ze krijgen het gevoel de macht te verliezen over hun eigen leven. Ze voelen dat hun leven bepaald wordt door impulsen, slechte gewoonten, uitstelgedrag en een gebrek aan wilskracht.
Herken je je hierin?

Wilskracht is een meta-vaardigheid die we gebruiken bij elke beslissing die we maken, hoe klein en onbewust die ook is. Samen met intelligentie is het de belangrijkste factor in het succesvol behalen van je doelen. Je kan wilskracht zien als een spier, een die vermoeid en zelfs oververmoeid raakt bij overmatig gebruik en die geblesseerd raakt bij verkeerd gebruik. Net als spieren is je wilskracht ook te trainen.

De strategieën en technieken die je in deze cursus leert zijn generiek. Deze vaardigheden kun jij inzetten om verschillende persoonlijke doelen te behalen.

De Vechtschool geeft wilskrachttrainingen voor zowel particulieren als bedrijven.
Particulieren leren bij deze training doelen te stellen, impulsen te beheersen, slechte gewoontes af te leren en goede gewoontes op te bouwen.
Het voordeel voor bedrijven is een verlaagd ziekteverzuimpercentage, verbeterde communicatie en teams leren doelgerichter te werken.

Bas de Groot

Tijdsbesteding

De wilskrachttraining bestaat uit zes wekelijkse lessen van twee uur.
Oefening: 5 tot 15 minuten per dag.

Voor wie is de training?

Particulieren:

Bedrijven:

Lesmateriaal

Het benodigde lesmateriaal is bij de kosten inbegrepen.