Introcursus Europese Zelfverdediging

Wil je het nieuwe jaar echt iets gaafs doen?
Wil je leren jezelf op een zo veilig mogelijke manier te verdedigen?
Wil je fysiek en mentaal uitgedaagd worden?
Wil je jouw lijf sneller, wendbaarder, sterker, leniger, mobieler en behendiger maken?
Vrijdag 11 januari start de beginnerscursus Europees Zelfverdediging

Wat levert het jou op?

1. Je leert de basis van assertieve verdedigen;
  2. Je leert omgaan met jouw natuurlijke flight-fright-fight instincten;
  3. Je krijgt theorie en achtergrond informatie;
  4. Je wordt stressbestendiger;
  5. Je leert de natuurlijke kracht van jouw lichaam te gebruiken, ongeacht je lichaamsbouw, geslacht, kracht, lenigheid of conditie.

Wat is Europese Zelfverdediging?

Europese Zelfverdediging is het deel van de Historische Europese krijgskunst dat in de huidige maatschappij van toepassing is. Je leert jezelf en anderen beschermen tegen, al dan niet gewapende, menselijke roofdieren.
Wanneer je aangevallen wordt denkt de aanvaller dat hij je aan kan. Daarom werken we vrijwel continue met underdog situaties waarin je jezelf of iemand anders verdedigt. Je leert omgaan met de stress en kalm en effectief te handelen in potentieel gevaarlijke situaties.

De nadruk ligt ten aller tijden op het de-escalatie model volgens de vier V’s van conflicthantering:
  1. Voorkomen
  2. Vermijden
  3. Verminderen
  4. Vechten
Stap vier: vechten, is het moeilijkst en het meest stressvol dus vandaar dat hier de nadruk op ligt. Besef echter dat al het andere al misgegaan is en dit een laatste redmiddel is.

Je traint samen met andere deelnemers aan de cursus en meer ervaren leden van De Vechtschool.

Voor wie is deze cursus?

Mannen en vrouwen van 17 jaar en ouder.

Benodigde voorkennis?

Geen! We beginnen met de basis.

Wat heb je nodig?

Een goed humeur en reguliere sportkleding: gymschoenen, een T-shirt en een (lange) sportbroek.

Wanneer vindt de introductiecursus zelfverdediging plaats?

Van vrijdagavond 11 januari tot en met vrijdagavond 1 maart (acht weken).
De training begint om 19:30 en duurt tot en met 21:30

Wat kost het jou?

Twee uur per week van jouw tijd gedurende acht weken en éénmalig €70,- inclusief 21% BTW.

Waar is de zelfverdedigingstraining?

Gymzaal Zeggeltlaan
Zeggeltlaan 10
Enschede

Het aantal deelnemers is beperkt
Er zijn maximaal 12 plekken, dus meldt je nu aan. Stuur een email naar info@devechtschool.nl
Jouw plek is definitief wanneer je het inschrijfformulier hebt ingevuld en getekend teruggestuurd hebt.

Foto: Jan Bouke Zijlstra.