Seminar weerbaarheid: omgaan met grensoverschrijdend gedrag

Zondag 19 maart geeft De Vechtschool een seminar weerbaarheid voor particulieren.

Wat gaan we doen?

Tijdens dit leuke en interessante seminar leer je verschillende strategieën en vaardigheden om met grensoverschrijdend gedrag om te gaan. Het doel is je weerbaarheid in verschillende situaties te verbeteren.
Denk daarbij aan werk-, privé- en de uitgaanssituaties.

De term komt van weerbaar, afkomstig van het oud Deense ‘værbar’ wat ‘strijdbaar, uitgerust met wapens’ betekend. Je bent dus klaar voor de strijd mocht deze bij jou aankomen.
Kort gezegd leer je op assertieve wijze potentieel gevaarlijke conflicten op te lossen.

Dit doen we aan de hand van de vier V’s van conflicthantering:
  1. Voorkomen
  2. Vermijden
  3. Verminderen
  4. Vechten

Aandachtspunten:

• Je eigenwaarde erkennen
  • Grenzen leren kennen en beschermen
  • Spanningsregulatie
  • Bevriezen voorkomen en beperken
  • Deëscalatie van bedreigende situaties
  • Jezelf ontzetten uit bedreigende en/of geweldadige situaties

Voor wie is het seminar?
Het weerbaarheidsseminar is geschikt voor mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder

Wat heb je nodig?

Kleding:
Normale prettig/los zittende dagelijkse kleding met een lange broek en schoenen die je in een gymzaal kunt gebruiken.

Lunch:
Neem zelf lunch mee. Er is eventueel een supermarkt in de buurt en genoeg tijd om wat te halen en rustig te lunchen.

Wanneer is het seminar weerbaarheid?

Zondag 19 maart van 10:00 tot 18:00

Waar is het seminar?

Gymzaal Varviksweg
Varviksweg 3a, Enschede

Wat kost het?

€ 30,- (Voor leden die de corona-compensatie kaarten inzetten: drie strippen)

Meld je aan!

Aanmelden doe je door een mailtje te sturen naar info@devechtschool.nl. Wij nemen dan contact met je op om de details te regelen. Je mag natuurlijk ook even bellen. Net nummer vind je hier.
Het aantal deelnemers is beperkt. Er is plek voor 20 deelnemers dus meld je snel aan!