Zomerkamp 2019 - Nederlands dolk- en mesvechten

In het pinksterweekend van 8 tot en met 11 juni 2019 organiseert De Vechtschool haar eerste zomerkamp.

Het kamp is besloten. Toegankelijk voor leden van De Vechtschool, oud-leden, introducees en genodigden.
Tijdens de eerste twee dagen en de eerste nacht zullen we veel en intensief trainen. Hierbij komen verschillende interessante onderwerpen aan bod:

Nederlands dolk- en mesvechten

Vroegah waren Nederlanders berucht om hun vaardigheden in het mesvechten maar vooral ook voor hun lust om dit te doen. Uit alle ons omringende landen zijn geschriften bekend waarin we deze twijfelachtige eer toegedicht krijgen. Snij- en steekwapens worden nog steeds gebruikt op straat het blijft dus een actueel thema.
 Stap één is en blijft zorgen dat je niet in een situatie komt waarbij je je tegen een mes moet verdedigen, als dat mislukt stapt twee: maak dat je veilig wegkomt. En als dat mislukt? Daar gaan we dit kamp op in.

Bersen

Bersen is oud Nederlands voor sluipen, een vaardigheid die weinigen meer beheersen maar zeer nuttig kan zijn voor zelfverdediging. (om te voorkomen dat je in een gevecht komt, of om hier afstand van te nemen).
Je leert er veel van over het gebruik van je lichaam, de biomechanica die je nodig hebt in zelfverdediging.

Middeleeuwse zwemtechnieken

Met een zwemdiploma heb je tegenwoordig alleen maar de basis. Lekker makkelijk in een zwembad met helder water. Maar wat doe je als je kramp hebt tijdens het zwemmen, met een been vast zit in waterplanten of ongezien weg moet zwemmen?

Stress management

Stressbeheersing is wellicht de belangrijkste vaardigheid voor zelfverdediging. Goed omgaan met stress helpt je beter omgaan met conflicten in alle soorten en maten. Uiteraard staat het kamp bol van de effectieve technieken die je hiermee helpen. Iets wat je helpt in het relatief geweldloze dagelijks leven; thuis en op je werk.

----------------------------

Huisregels

1. Iedereen helpt mee met de huishoudelijke taken.
2. Punt één geldt nadrukkelijk ook voor het opruimen en schoonmaken aan het eind.
Verlaat je het kamp voortijdig dan betaal je € 25,- extra. Dit komt ten goede aan de mensen die wel blijven en aan het eind meehelpen.
3. Na 23:00 moet het absoluut stil zijn op de camping. Dus ja ook rondom en tijdens het nachtspel.
4. Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor het materiaal wat je gebruikt.
5. Je bent natuurlijk zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid en die van je trainingspartners.
6. Eventuele problemen lossen we met z’n allen op.

Wat moet je meenemen?

1. Tent
2. Slaapspullen
3. Toiletspullen
4. Toiletpapier (Tip: vochtig toiletpapier)
5. Zonnebrandcreme
6. Handdoeken
7. Bestek, bord, mok
8. Kleding die nat en vies mag (en zal) worden (meerdere sets)
9. Donkere lichaamsbedekkende kleding voor het nachtspel
10. Kleding met lange broekspijpen en mouwen die nat zullen worden
11. Zwemkleding
12. Een goed humeur

Camping ’t Grasbroek
Grasbroekweg 1
7627 RC Bornerbroek

• Zaterdag 8 juni om 09:30 aanwezig op de camping.
  • Maandag zijn we uiterlijk om 14:00 klaar.

Deelname aan het kamp kost € 100,- p.p. all-in.
(+ € 25,- if you leave early)

Bas de Groot
+316-45436633